Komisja Etyczna w Płockim Zakładzie Opieki Zdrowotnej Sp. z o.o.
Zarząd Spółki Płocki Zakład Opieki Zdrowotnej Sp. z o.o. w Płocku informuje, iż w dniu 31 października 2014 roku powołano Komisję Etyczną, do zadań której należy:
- Zapewnienie ochrony praw pacjentów oraz ich dobrostanu zgodnie z zasadami etyki medycznej oraz przepisami Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
- Upowszechnianie wiedzy dotyczącej zasad etycznego postępowania w medycynie i opiece zdrowotnej.
- Pomoc w rozwiązywaniu problemów etycznych w zakresie leczenia podtrzymującego życie.
- Udzielanie pomocy lekarzom, pacjentom i ich rodzinom w podejmowaniu trudnych decyzji etycznych dotyczących kwalifikowania do różnych metod terapii.
- Rozwiązywanie problemów etycznie wątpliwych w relacji:
- osoba wykonująca zawód medyczny → pacjent,
- pacjent → osoba wykonująca zawód medyczny,
- przełożony → pracownik,
- pracownik → przełożony,
- pracownik → pracownik.
- Rozpatrywanie wniosków pracowników i pacjentów dotyczących uwag w zakresie standardu postępowania ustanowionego przez Kodeks Etyki Pracowników Płockiego Zakładu Opieki Zdrowotnej Sp. z o.o.
- Reagowanie na zgłaszane przypadki nieprzestrzegania obowiązującego w Spółce Kodeksu Etyki Pracowników, Kodeksu Etyki Lekarskiej oraz Kodeksu Etyki Pielęgniarki i Położnej.
Zgłaszanie wniosków do rozstrzygnięcia przez Komisję Etyczną może odbywać się przez:
- zgłoszenie pocztą elektroniczną na adres e-mail Komisji Etycznej: komisja.etyczna@plockizoz.pl
- zgłoszenie pisemne przez Kancelarię Spółki w zaklejonej kopercie zaadresowanej do Komisji Etycznej.
Wniosek powinien zawierać w szczególności:
- imię i nazwisko lub nazwę firmy lub nazwę instytucji zgłaszającej wniosek,
- miejsce zamieszkania lub adres firmy lub adres instytucji zgłaszającej wniosek,
- telefon kontaktowy oraz adres e-mail wnioskodawcy,
- określenie problemu etycznie wątpliwego.
Zgłoszenia anonimowe lub wnioski nie spełniające norm, o których mowa powyżej, nie będą rozpatrywane.